آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

سارکوزی شکست خود را در انتخابات پذیرفت

بازدید : 423 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 زمان : 2:29

نیکولا سارکوزی در جمع هواردان خود با بیان اینکه به عنوان فرمانده حزب خود شکست خود را اعلام می کنم رسماً شکست خود را در انتخابات فرانسه در برابر فرانسو اولاند پذیرفت.


به نقل از  خبرگزاری فرانسه بر اساس آرای اولیه از نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست‌ها با کسب 52درصد آراء به پیروزی دست یافته است.


 بر اساس آمار رسمی وزارت کشور فرانسه، تا ساعت 19 به وقت گرینویچ، بیش از 71  درصد از مردم فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز شرکت کردند.میزان مشارکت در دور اول این انتخابات 70 درصد بود.

لحظاتی قبل نیکولا سارکوزی در جمع هواردان خود با بیان اینکه به عنوان فرمانده حزب خود شکست خود را اعلام می کنم رسماً شکست خود را در انتخابات فرانسه در برابر فرانسو اولاند پذیرفت. 

رئیس جمهور جدید فرانسه کیست ؟ 

فرانسوآ ژرار ژرژ اولاند در سال 1954 در شهر روآن فرانسه بدنیا آمد و در همانجا تحصیلات ابتدایی خود را گذراند. او را یکی از پرتلاش ترین سیاستمداران فرانسه می دانند. اولاند دارای مدرک لیسانس حقوق از پاریس و دو دیپلم مطالعات سیاسی و اقتصاد به طور جداگانه از کالج مطالعات عالی اقتصادی است. اولاند پس از کسب این مدارک وارد کالج انا ENA( کالج معروف مطالعات عالی سیاستمداران) شد- جایی که با سگولن رویال آشنا شد و حاصل زندگی مشترک او با رویال 4 فرزند بود. چهار فرزند به نام های توماس(وکیل)، کلمانس(انترن)، ژولین(فارغ التحصیل در رشتۀ سینما) و فلورا( دانشجوی روانشناسی است. اولاند در شب انتخابات پارلمانی فرانسه در سال 2007 جدایی خود را از رویال اعلام و رابطۀ خود با والری ترییرویلر، روزنامه نگار فرانسوی علنی کرد.

اولاند به شدت شیفتۀ میتران بود. او در سال 1979 به حزب سوسیالیست پیوست و دو سال بعد به عنوان رقیب شیراک وارد مبارزات انتخاباتی از استان کورز شد. اما بازی را به شیراک که در آن زمان شهردار پاریس بود، واگذار کرد. اما اولاند 26 ساله با این شکست صبر و حوصلۀ سیاسی را آموخت. در سال 1988 او قبل از اینکه شهردار تول(2001 تا 2008) شود، به عنوان نماینده وارد پارلمان شد. اولاندِ وفادار به ژاک دلور( وزیر اقتصاد دولت میتران) خیلی زود پله های ترقی را طی کرده و توانست بعد از ژوسپن به مقام دبیرکلی حزب در سال 1997 نایل آید و به مدت 11 سال در این پست باقی ماند.

در آوریل 1993، فرانسوا اولاند به همراه فردریک برودن کمیته مدیریت حزب سوسیالیست را ترک و از مدیریت حزب سوسیالیست در پاریس استعفا دادند. 18 اکتبر1995 لیونل ژوسپن، دبیرکل حزب سوسیالیست اعضای جدیدی را وارد حزب کرد که در آن اولاند سخنگوی حزب بود.  

او در سال 2008 از این سمت کنار کشید و ترجیح داد زمان بیشتری برای تمرکز بر انتخابات ریاست جمهوری صرف کند و به راهنمایی های مشاورش، والری ترییرویلر، روزنامه نگار فرانسوی(و شریک فعلی زندگی اولاند) گوش کند. اولاند در طول این مدت با پستی و بلندی های زیادی روبرو شد. او در مارس 2011 رسماً اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. هرچند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برای اعلام کاندیداتوری بسیار زود بود، اما شاید همین دلیل پیروزی نزدیک او باشد.



برچسب ها : ساركوزي , اولاند , فرانسه , انتخابات , شكست , حزب ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش