آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

لغو تحریم های امریکا بر ضد ایران

بازدید : 324 |
درباره : اجتماعی , سياسی , |
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1392 زمان : 11:45

معاون وزارت خارجه امریکا با تایید خبر آغاز روند لغو برخی تحریم ها بر ضد ایران، اعلام کرد؛ مجوز کلی برای لغو این تحریم ها از پنجشنبه نهم خرداد صادر می شود...


وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بی بی سی، اعلام کرد از - پنجشنبه 9 خرداد - مجوز کلى براى لغو این تحریم ها صادر خواهد شد و راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می شود.

وی مدعی شد دولت آمریکا این تصمیم را گرفته است تا تحریم ها، مانعى براى استفاده از تکنولوژى هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریعتر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.

سایت بلومبرگ نیز، که پیش از این از احتمال لغو تحریم این کالا ها خبر داده بود، در گزارشی نوشت: یک مقام وزارت خارجه آمریکا هدف از این کار را، کمک به ایرانیان برای ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی، پیام کوتاه و تلفن‌های همراه تصویری، عنوان کرده است.

بلومبرگ، این اقدام امریکا را در تعارض با ادعاهای این کشور دانسته و افزوده بود: امریکا ادعا می کند که به منظور جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران تحریم ها را وضع کرده، اما تصمیم اخیر آنها با این ادعا تناقض دارد.

کشوری که ادعا می کند، تحریم ها برای جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران است و حتی مواد غذایی و دارویی را نیز در فهرست تحریم ها قرار داده، چگونه حاضر می شود راه ورود تجهیزات الکترونیکی به ایران را باز کند؟

این تحریم ها، عمدتا لوازم الکترونیکی، مخابراتی و رایانه ای را شامل می شود و اغلب کارشناسان معتقدند لغو ممنوعیت فروش آنها به ایران، همانند اقدام سران امریکا در فعال نگاه داشتن شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در آشوب های چهار سال پیش است و هدف اصلی آن، فراهم ساختن بسترهای لازم برای اجرای پروژه ای همانند اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه امروز خود ادعا کرد؛ برای امریکا اثرگذاری تحریم ها بر زندگی روزمره مردم ایران مهم است و این کشور قصد دارد موانع فروش مواد غذایى و دارو به ایران را رفع کند.

وندی شرمن در حالی تلاش می کند انگیزه های انسان دوستانه برای این تصمیم دولتمردان امریکایی بتراشد، که حتی مردم عادی نیز می دانند اهداف دیگری در این اقدام وجود دارد، که ارسال لوازم جاسوسی جدید به ایران، فراهم ساختن امکانات مورد نیاز برای اجرای پروژه آشوب و حتی ارسال نرم افزارهای تحت کنترل پنتاگون و یا انتقال ویروس های جدید به شبکه های مخابراتی و یارانه ای ایران، محتمل ترین آنها هستند.

علاوه بر استدلال بلومبرگ، دلیل آشکار دیگری نیز برای باور نداشتن ادعاهای شرمن وجود دارد؛ بر اساس قانون تحریم های ضد ایرانی امریکا که در سال 1992 تصویب شده، تنها در صورتی که «منافع ملی امریکا ایجاب کند» امکان تجدید نظر در برخی تحریم‌ها وجود دارد.

به این ترتیب، هر تجدید نظر و تصمیمی درباره تحریم های امریکا، فقط براساس «منافع آمریکا» صورت می‌گیرد و انگیزه های انسان دوستانه، هیچ نقشی در آن ندارد.



برچسب ها : لغو تحریم , رسانه‌های اجتماعی , مواد غذایی و دارویی , لوازم الکترونیکی , لغو ممنوعیت فروش , شبکه های ماهواره ای ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش